بهترین ارائه دهنده ی سرور مجازی در ایران

آذین
بهترین ارائه دهنده ی سرور مجازی در ایران
ن : آذین ت : پنج شنبه 15 دی 1401 ز : 15:49 | +

انتخاب یک سرویس میزبانی مناسب همیشه یکی از مهم‌ترین مسائل وب‌مسترها بوده است. از محبوب‌ترنی انواع آن می‌توان به سرور مجازی یا همان وی پی اس، اشاره کرد. انواع مختلف این سرورها، ازجمله خارجی و ایرانی بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. اما همچنان پرسش بزرگی در این باره مطرح است، چه شرکت‌هایی بهترین خدمات سرور مجازی را ارائه می‌دهند؟ اگر به‌دنبال بهترین ارائه دهنده ی سرور مجازی ایران هستید، در با این مطلب با بهترین گزینه‌ها آشنا می‌شود.

سرور مجازی ایران چه تفاوتی با سرور مجازی خارجی دارد؟

همانطور که احتمالا از نام این سرورها حدس می‌زنید، تفاوت این دو نوع از سرورهای مجازی به موقعیت جغرافیایی دیتا سنترهای آنها که سرورهای میزبان در آنها قرار دارد، مربوط می‌شود. برای مثال، در دیتا سنترهای پارس، آنلاین، آسیاتک، همراه اول و برج میلاد، دیتاسنترها در داخل ایران قرار دارند. اما در مورد سرور مجازی فرانسه،  در دیتاسنتر OVH از شما میزبانی می‌شود.

موقعیت جغرافیایی دیتاسنترها از آنجایی مهم هستند که این مراکز استاندارد، امکانات پیشرفته مانند سیستم خنک کنندگی، تهویه اختصاصی و ... را ارائه می‌دهند تا شرایط لازم برای نگهداری از سرورها مهیا شود.

سرور مجازی ایرانی بخریم یا خارجی؟

انتخاب بین سرورهای مجازی ایرانی و خارجی یکی از مهم‌ترین مسائل در خرید سرور مجازی است. در نوع ایرانی، اصله بین سرور و مخاطب کمتر است، درنتیجه، سرعت شبکه و انتقال داده‌ها به سرور افزایش پیدا می‌کند. قطعا این موضوع برای کاربران ایرانی که نزدیک به دیتاسنترهای ایرانی قرار دارند، صدق می‌کند. همچنین، این سرورها نسبت به نوع خارجی آنها هزینه کمتری دریافت می‌کنند.

نکته مهم دیگر در انتخاب سرور خارجی یا ایرانی آن است که امروز ارتباط ایران با اینترنت جهانی بسیار پردردسر است. در بسیاری از مواقع اتفاق افتاده که دسترسی به اینترنت جهانی قطع شده باشد، درنتیجه وبسایت شما در معرض خطر قرار می‌گیرد. با این اوصاف، استفاده از سرورهای مجازی ایرانی اطمینان بیشتری برای شما ایجاد می‌کنند.

چگونه بهترین ارائه دهنده سرور مجازی را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید در انتخاب سرور مجازی ایران بهترین انتخاب را داشته باشید، باید برخی از فاکتورها را در نظر داشته باشید. یکی از این فاکتورها، قیمت سرور مجازی است. قیمت سرور مورد نظر نسبت به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌‌دهد باید مقرون به‌صرف باشد. عواملی مانند موقعیت دیتاسنتر، میزان منابع شامل CPU و رم، فضای هارد دیسک، پورت شبکه، مدیریت سرور، امکانات سخت‌افزاری مانند نوع مجازی‌ساز، دسترسی‌ها و … در تعیین قیمت سرور مجازی تاثیرگذار هستند.

بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران کدام شرکت است؟

از آنجایی که روز به روز به تعداد سرورهای مجازی در ایران اضافه می‌شود، شما هنگام خرید از یک شرکت باید با ویژگی‌هایی که آن را به بهترین شرکت ارائه دهنده ی سرور مجازی تبدیل می‌کند آشنایی داشته باشید.

·         خدمات پشتیبانی: معمولا ارائه دهنده‌های سرور مجازی خدمات پشتیبانی مربوط به آنها را ارائه می‌دهند. در این صورت، باید بدانید که شرکت مورد نظر گزینه مناسبی است.

·         اعتبار شرکت ارائه‌ دهنده: هرگز به شرکتی که نماد اعتماد الکترونیک ندارد اعتماد نکنید. در صورت وجود این نماد هم برای خرید از شرکت مورد نظر، محبوبیت و شهرت آن را درنظر داشته باشید. از خرید از شرکت‌هایی که مشتریان ناراضی زیاد دارند خودداری کنید.

·         ارائه فایروال و تجهیزات امنیت شبکه: بدون شک کیفیت لود وبسایت و پروژه بسیار اهمیت دارد. هنگام خرید سرور مجازی، این موضوع را درنظر داشته باشید که ارائه دهنده سرور از تجهیزات فایروال و کنترل و دفع اتک در سطح دیتاسنتر و شبکه اختصاصی خود استفاده کند.

·         ارائه سرور مدیریت شده: شما برای استفاده بهینه از منابع سرور باید آن را پیکربندی کنید. این کار به مهارت تخصصی نیاز دارد، اما اگر شرکت ارائه دهنده سرور مجازی معتبر باشد، در دوره قراداد شما خدمات مدیریت سرور را هم در نظر می‌گیرد.

جمع‌بندی

در این مطلب، علاوه‌بر بررسی تفاوت‌های بین سرورهای مجازی ایران و خارج، ویژگی‌های بهترین شرکت‌های ارائه دهنده ی سرورهای مجازی ایران را بررسی کردیم. اکنون برای ما بنویسید که نظر شما درمورد  بهترین شرکت‌های ارائه دهنده سرور مجازی در ایران چیست؟ اگر سوالی در این مورد دارید حتما برای ما بنویسید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: